CSR Awards 2014 - Hansen & Ersbøll Agenda

CSR Awards 2014

Overview

Udfordringen

Hvordan sikrer man en bred opbakning, omtale og tilfredshed ved et Awardshow, der hylder virksomheders sociale ansvarlighed, i en tid, hvor ikke alle virksomheder tør at råbe højt omkring deres CSR indsatser, og i en verden, hvor CSR historier meget sjældent trænger igennem mediehinden, hvis ikke vinklen er med negativt fortegn?

Strategi

Hovedfokus for kommunikationsindsatsen var en målrettet og vedkommende kommunikation til en udvalgt målgruppe fremfor en bred og mere overfladisk presseindsats. Dermed var førsteprioriteten at skabe en bredt funderet stakeholderindsats, der skulle sikre et troværdigt fundament for CSR Fondens kommunikation omkring CSR AWARDS 2014 og herunder skabe den nødvendige opbakning til årets awardshow. Et stærkt medejerskab fra alle awardshowets partnere var nødvendigt for at kunne udføre en decentral eksekvering, hvor partnernes respektive ekspertiseområder udnyttedes til fulde – i og med at de gjordes til kommunikationsindsatstens omdrejningspunkt.
For systematisk at kunne arbejde med denne del, udarbejdede vi standardtekster, skabeloner m.v., der dels har medvirket til medafsenderskab og dels en spredning af informationer via relevante kanaler.
Gennem hele processen havde Hansen Agenda løbende og strategisk dialog med udvalgte medier, hvor der særligt i dagene op til CSR Awards blev gjort en omfattende indsats for at prime div. medier til at rette deres opmærksomhed mod konferencen og prisuddelingen.

Konkrete ydelser

– Udvikling af overordnet plan for eksekvering
– Udvikling af officielle milepæle
– Vinkling og koodinering af indhold til nyhedsbreve
– Udvikling af historier
– Netværkskommunikation og formidlingskit
– Sideevents og pressehåndtering

Resultat

Med forskellige nedslag blev information om CSR Fonden, partnere og de nominerede kommunikeret bredt ud under optakten til CSR Awards 2014.

Der blev gennemført en integreret PR og netværkskommunikation, hvor ambitionen var lokale og faglige medier samt målrettet og relevant involvering af de forskellige partnere. Historierne, der udvikledes i denne sammenhæng, blev genbrugt i nyhedsbrevene.
Samarbejdspartnerne og netværk blev som planlagt omdrejningspunkt for kommunikationsindsatsen. Det var især her de gode historier, som blev brugt i nyhedsbreve, kom fra. Denne del skabte desuden et fundament for opbygningen af det ønskede ‘community’ omkring CSR Fondens arbejde.
Samlet set blev CSR Awards omtalt i forskellige medier (herunder også partneres) ca. 125 gange siden sommeren 2014 og frem til ugen efter afholdelse af konferencen. Ud af disse er bl.a. et 5 min. indslag på TV Midt & Vest med live-reportage fra selve awardshowet, Connie Nielsens deltagelse i Aftenshowet på DR 1 og radiointerviews bl.a. torsdag morgen med åbningstaler Henrik Dam. Desuden bragte Berlingske en historie om vinderne af priserne fredag morgen i den trykte avis, som også blev bragt af bl.a. Jyske Vestkysten, Århus Stiftstidende og Bornholms Tidende.

Fotos af: Helene Lundquist

 

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x