Gentofte Fjernvarme - Hansen & Ersbøll Agenda

Gentofte Fjernvarme

Overview

Udfordring

Kan man få folk til at være engagerede i fjernvarme? Udfordringen var at ændre fjernvarme fra at være et kedeligt og tørt produkt, med et kommunikativt fokus på primært teknik og jura, til i stedet at skabe interesse for et nærværende produkt, som forbedrer borgernes hverdag.

Strategi

Strategien er anlagt med fokus på, at Gentofte Fjernvarme har et rigtig godt produkt og en række gode budskaber i forhold til de aktuelle samfundstendenser i relation til både økonomi og miljø, og det er vigtigt borgerne møder budskabet i alle deres møder med Gentofte Fjernvarme, fx via den udsendte folder, på vejskiltene, ved borgerdialogarrangementer, på arbejdsbilerne og i mødet med medarbejderen, som har været på workshop i kommunikation af budskaber.

Konkrete ydelser

  • Kommunikationsstrategi
  • Strategi for stakeholderinvolvering samt eksekvering
  • Workshops for budskabs-, stakeholderstrategi- og Q & A-udvikling
  • Direkte kommunikation til borgerne i form af folder, breve, hjemmesider, markedsføringsarrangementer etc.
  • Tekstproduktion til breve, hjemmeside, folder etc.
  • PR og annoncering
  • Uddannelse af medarbejdere i budskaber & borgerkommunikation
  • Løbende markedsføring

Resultat

Markedsføringen af fjernvarme har været succesfuld med den kommunikationsstrategi, som Hansen Agenda udviklede sammen med Kompas Kommunikation for Gentofte Fjernvarme. Målsætningen var en positiv tilkendegivelse til fjernvarme på 60 %. Allerede i kampagnens første faser er målene overgået, og de positive tilkendegivelse ligger på henholdsvis 74 % og 66,6 %.

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x