Høje Taastrup Fjernvarme - Hansen & Ersbøll Agenda

Høje Taastrup Fjernvarme

Overview

Udfordring

Hvordan sikrer vi en god balancegang mellem forbrugerorienteret kommunikation af fjernvarme og en stærk, kommunal opbakning til fjernvarmen? I samarbejde med Høje Taastrup Fjernvarme har vi udviklet budskaber og tilrettelagt kommunikation, som fanger det essentielle i, hvorfor fjernvarme er godt for både den enkelte kunde, og samtidig miljøvenlig, til gavn for hele Høje Taastrup Kommune – uden brug af tilslutningspligt.

Strategi

Vi sætter os i borgernes sted og fokuserer på, hvordan Høje Taastrup Fjernvarme kan trænge bedre igennem til forbrugerne – nye som eksisterende – privat- og erhvervskunder med budskaber om, at fjernvarme er en nem og bekvem løsning, og at Høje Taastrup Fjernvarme er en troværdig varmeudbyder med højt serviceniveau – blandt andet i form af abonnementsservice og energibesparelsesrådgivning. Undervejs har vi inddraget Høje Taastrup Kommune som en aktiv medspiller, der med sin politiske opbakning har givet fjernvarmeselskabet stor legitimitet til at markedsføre sig i nye områder.

Konkrete ydelser

Vores leverancer til Høje Taastrup Fjernvarme indeholder en kampagnestrategi for udbredelse af fjernvarme i Høje Taastrup Kommune, hovedbudskaber for markedsføringen samt en borgerorienteret optimering af Høje Taastrup Fjernvarmes forbrugerkommunikation. Løbende har vi også stået for processtyring af markedsføringen i form af drejebøger, ansvarsfordeling og opfølgning.
Dertil kommer de mange elementer, der hører med i markedsføringen af Høje Taastrup Fjernvarme:

  • Udvikling og produktion af foldere, plakater, flyers, breve og artikler.
  • Udvikling af udstillingskoncepter og events ved eksempelvis borgermøder og energidage.
  • Udvikling af markedsføringsbreve.
  • Tilrettelæggelse af kommunikationsstrategi til forskellige kundegrupper.
  • Kommunikationsflow i forhold til kommunen og til løbende borger- og erhvervskontakt og -inddragelse.
  • Målgruppeanalyse og valg af kommunikationskanaler i forhold til specifikke målgrupper.
  • Udvikling af kommunikationsplaner i relation til Høje Taastrup Fjernvarmes projekter.
  • Løbende sparring rådgivning og koordinering af tidsplaner og leverancer samt kontakt til Høje Taastrup Fjernvarme.
  • Mindre telemarketingsopgaver.

Resultat

Høje Taastrup Fjernvarme har fået skærpet kommunikative profil og forbedret sin kommunikation med borgerne. Synligheden i lokalområdet er blevet styrket, og selskabets mange serviceprodukter er blevet forbedret. En fjernvarmeudbygning i Fløng-området er ved at blive realiseret, og bag selskabet står en glad kommunalbestyrelse, der holder sig på god fod med borgerne ved ikke at trække fjernvarmen ned over hovedet på dem.

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x