Hold da helt på varmen - Gentofte Fjernvarme - Hansen & Ersbøll Agenda

Hold da helt på varmen – Gentofte Fjernvarme

Overview

Udfordring

Fjernvarmenettet i Gentofte skal dække hele kommunen i 2026, og Gentofte Fjernvarme ønsker i den forbindelse, at der skabes og værnes om en god offentlig stemning omkring fjernvarme og kommunen. Det har vi blandt andet gjort ved at udvikle skolematerialer til undervisningsbrug i kommunens folkeskoler.

Strategi

Strategien er anlagt med fokus på, at Gentofte Fjernvarme har et rigtig godt produkt og en række gode budskaber i forhold til de aktuelle samfundstendenser i relation til både økonomi og miljø. Skifter man til fjernvarme, sparer man penge og skåner miljøet. Men interessen og engagementet skal vækkes blandt borgerne og en af indgangene til dette var udarbejdelsen af skolemateriale til 5.-6. klassetrin naturfag og fysik/kemi for 7. klasse.

Konkrete ydelser ved skolematerialet:

  • Koncept for undervisningsforløb & materiale
  • Introduktion & teaser til undervisningsmaterialet
  • 4 undervisningsmoduler af 2 lektioners varighed inkl. lærervejledning, undervisningsmateriale inkl. øvelser og grafisk præsentation
  • Ark med hjemmeopgaver
  • Faktaark

Andre ydelser ved casen:

  • Kommunikationsstrategi for oplysning af borgerne og rekruttering af nye fjernvarmekunder
  • Direkte kommunikation til borgerne i form af folder, breve, hjemmesider, markedsføringsarrangementer etc.
  • Tekstproduktion til breve, hjemmeside, folder etc.
  • Strategi for stakeholderinvolvering samt eksekvering
  • PR og annoncering, som primært henvender sig til de lokale medier i Gentofte, men også holder fokus på nationale dagsordner
  • Workshops for budskabs-, stakeholderstrategi- og Q & A-udvikling
  • Løbende markedsføring

Resultat

Borgerne møder budskabet i alle deres møder med Gentofte Fjernvarme, fx via skolematerialet, den udsendte folder, på vejskiltene, som reklamerer for borgerdialogarrangementer, og i mødet med medarbejderen, som har været på workshop i kommunikation af budskaber. Markedsføringen af fjernvarme har været succesfuld med den kommunikationsstrategi, som Hansen Agenda udviklede sammen med Kompas Kommunikation for Gentofte Fjernvarme.

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x