Blocs & Walls - Hansen & Ersbøll Agenda

Blocs & Walls

Overview

Udfordring 

En dyr sportshal på Refshaleøen skulle indvies med et brag som Nordens største klatrecenter, og skulle samtidig tiltrække danskere fra nær og fjern, så klubben kunne få nye medlemmer og udøvere til sporten i en fart. Det krævede en PR-indsats der, udover at skabe opmærksomhed omkring den ny hal, også satte fokus på klatresporten som det hotteste hotte.

Strategi

Klatrehallen skulle repræsentere et aktivt og involverende miljø, som var sjovt, underholdende og attraktivt for alle, der kunne tænke sig at klatre. Strategien var derfor at markedsføre åbningen af hallen som en ny mulighed for at dyrke en sport i kraftig vækst – og ikke mindst at prøve den af for dem, der overvejede at forsøge sig med klatring.

Hansen Agenda skræddersyede en strategisk PR-plan, der havde til sigte at involvere og aktivere københavnere i alle aldre. PR-planen skulle ikke kun sikre et massivt fremmøde til en åbningsevent, der var unik af sin slags, den skulle også formå at skabe en regulær hype omkring det ny center før åbningen. Vores opskrift på succes med Blocs & Walls indebar underholdning målrettet et vidt spektrum af modtagere, bl.a. klatredyst ved borgmestrene Frank Jensen (S) og Pia Allerslev (V), underholdning ved skuespillerinde og ungdomsidol Julie Zangenberg samt besøg fra verdens bedste klatrer, Adam Ondra.

Konkrete ydelser:

  • PR-strategi og eksekvering målrettet nationale medier
  • Offensiv social media-strategi med brug af Facebook og Instagram
  • Idéudvikling og realisering af konkurrencer og VIP-events
  • Rekruttering af deltagere til prøveperioder og events i klatrehallen

Resultat
Kombinationen af et stærkt program for dagen, minutiøs projektstyring samt en offensiv presseindsats, gjorde åbningsdagen til en massiv succes med over 3000 mennesker på Refshaleøen og 1000 nye medlemmer til centret før centrets to-måneders dag.

I december 2013 vandt Hansen Agenda PR-Branchens pris for årets bedste PR-eksekvering for åbningen af Blocs & Walls – Nordens største klatrehal. Med et stærkt program og en veltilrettelagt presseindsats blev åbningsdagen til en massiv succes som resultat af eksponering i 14 medier herunder i samtlige landsdækkende aviser og på TV. Juryen beskrev blandt andet Hansen Agendas indsats som ”eminent, grundig og effektfuld eksekvering” og ”En flot og en klar kampagne, hvor man har vendt hver en sten, der kan vendes”.

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x