Fleks.nu - fleks betyder fleksibel - Hansen & Ersbøll Agenda

Fleks.nu – fleks betyder fleksibel

Overview

Udfordring

Hvordan får man flere virksomheder til at overveje at ansætte en fleksjobber i en økonomisk krisetid, når fleksjobordningen reformeres og nogle af de økonomiske fordele forsvinder til gengæld for mindre administration? I forbindelse med den nye reform af fleksjob og førtidspension, der trådte i kraft den 1.1.2013, havde forligskredsen bag reformen af førtidspension og fleksjob besluttet at gennemføre en kampagne for fleksjobområdet, der skulle udbrede kendskab til de nye regler på området og således understøtte, at virksomheder blev opmærksomme på de nye muligheder for at ansætte en fleksjobber.

Strategi

Strategien var at være der, hvor virksomheden var – også de dage, hvor det er svært at være virksomhed, og hvor store målsætninger om socialt ansvar kun giver mening, hvis det også kan betale sig. Vi valgte en branchenær tilgang, der skulle skabe relevant kendskab til de nye regler via netværkskommunikation, PR og annoncering målrettet de arbejdsgivere, der havde størst potentiale for at overveje at ansætte en fleksjobber. ”En fleksjobber er en fleksibel medarbejder”.

Hansen Agenda deltog i udvikling af det kreative oplæg, et kampagnesite med indgang for virksomheder og fleksjobbere, et involveringsforløb med sparring blandt de vigtigste interessenter på fleksjobområdet (virksomheder, fagforeninger, jobcentre og brancheorganisationer), et fightkit med annonceskabeloner og relevante materialer til jobcentre og virksomhedskonsulenter samt en branchenær PR-indsats.

I selve kampagnematerialet har Hansen Agenda været ansvarlig for det indholdsmæssige samt via sparringsgrupper sørget for, at alt indhold er målrettet og kvalificeret af relevante stakeholdere på fleksjobområdet.

Konkrete ydelser

  • Udvikling af kreativt oplæg i samarbejde med Konstellation
  • Målgruppeanalyser i forhold til relevante brancher og hyppige jobfunktioner blandt fleksjobbere
  • Koncept og tekstproduktion til hjemmeside, foldere, annoncer og netværkskommunikation
  • Holdningsbearbejdende og evaluerende sparringsgruppeindsats med kontakt til stakeholdere i virksomheder, arbejdsgiverorganisation, fagforeninger og jobcentre
  • Branchenær PR-indsats, der satte fokus på de nye muligheder i reformen
  • Annonceringsstrategi i samarbejde med Mediacom
  • Rekruttering af ”rigtige fleksjobbere” som fotomodeller for kampagnen
  • Effektmåling af kampagnen i samarbejde med Epinion

Resultat

Succesfuld involvering af et bredt netværk af virksomheder, brancheorganisationer, fagforeninger og jobcentre har givet kampagnen medtagere af budskaber, cases til PR og fleksjobambassadører for fleks.nu. Kampagnen fik god omtale i mange netværk, herunder Dansk Handelsblad og i jobcentrenes kommunikation med virksomheder. Effektiv, målrettet annoncering gav kampagnesitet et højt besøgstal på over 30.000 unikke besøgende i kampagneperioden. Effektmålingen har siden vist, at holdningen til fleksjobbere og fleksjobordningen er blevet mere positiv efter den nye reform. Disse holdninger har kampagnen været med til at flytte. Med udgangen af 2013 var 4.522 fleksjobbere blevet ansat efter den ny ordning.

Læs mere på www.fleks.nu

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x