Unilever Food Solutions - Hansen & Ersbøll Agenda

Unilever Food Solutions

Overview

Udfordring

Unilever Food Solutions har et stort ønske om at få større fokus på bæredygtighed i fødevarebranchen. Konkret er ønsket og udfordringen at få igangsat en dialog som sætter fokus på, hvordan de danske storkøkkener kan agere bedst muligt ift. både den enkelte forbruger, vores miljø, samfundet og virksomheden, som samtidig kan rumme alle typer af fødevareproducenter, fra den konventionelle til den økologiske.

Strategi

Der blev tidligt lagt en intensiv budskabsworkshop, hvor de grundlæggende budskaber blev gennemarbejdet. Arbejdet fra budskabsworkshoppen blev herefter integreret i Unilever Food Solutions tilstedeværelse på Folkemødet. Målet med engagementet på Folkemødet var at få udbredt kendskabet til bæredygtighed i storkøkkener, og hvordan man kan være med til at begrænse madspild. Der vil også blive planlagt arrangementer for det næste års Folkemøde, hvor Unilever Food Solutions vil sætte bæredygtighed på dagsordnen og gå ind som brobygger imellem de konventionelle fødevareproducenter og økologiske fødevareproducenter.

Konkrete ydelser

  • Budskabsworkshop
  • Stakeholderstrategi
  • PR-strategi og eksekvering på Folkemødet
  • Udformning og afvikling af arrangementer på Folkemødet

Resultat

Med budskabsworkshoppen blev der lavet et solidt udgangspunkt, for den videre indsats på Folkemødet. På Folkemødet var der en stor udbredelse af de ’goodiebags’, der blev uddelt i samarbejde med organisationen Stop Spild af Mad, samtidig var der en flot dækning af indsatsen i medierne, med en stor artikel i Bornholmstidende og et langt indslag på TV2 Bornholm.

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x