Seneste nyt i Hansen & Ersbøll Agenda
Vi vil, sammen med vores dedikerede og dygtige medarbejdere, bruge de stærke kompetencer, vi har indsamlet i vores arbejdsliv og gennem et benhårdt fokus på at udvikle værktøjer, der leder til bæredygtige løsninger og handlinger. Læs med mens vi sammen får nye indsigter og deltag i rejsen!

Niels Ploug bliver Associate Partner, ESG data & strategi i Hansen & Ersbøll Agenda
Hansen & Ersbøll Agenda ansætter Niels Ploug som Associate Partner, ESG data & strategi, det sker for at styrke virksomhedens position, som strategisk sparringspartner, når det gælder databaseret bæredygtig omstilling.

Bliver CSRD ulven, alle frygter, eller førerhunden, der leder virksomhederne til impact og forretning?
Læs Lottes klumme i Berlingske Nedenunder alt det, man kan læse om i avisen, og som fylder i folks hoveder i hverdagen, ligger ofte et kæmpestort regneark, som udgør pulsen i meget af

Hansen & Ersbøll Agenda søger en ESG specialist som brænder efter at få bæredygtig forreningsimpact
En person som allerede nu har sat sig godt ind i nye og kommende ESG krav til en bredere gruppe af danske virksomheder, og som forstår at omstillingen er en strategisk øvelse, der

Kulturens rolle i den bæredygtige omstilling
Det blev en ret intens debat om kunstens rolle i det bæredygtige samfund på dette års Kulturmøde Mors.

Vi skal reparere og servicere i stedet for at købe nyt. Og derfor skal vi arbejde meget mere
I 2010 ledte jeg i Paris en workshop med nogle af Europas førende fødevareforskere. Vi arbejdede på at etablere et EU food-kic. De hævdede, at inden for 20 år ville store dele af

Flæskestegen bliver det nye valgflæsk
Hvis Danmark skal være en førende klimanation, må politikerne sætte ind der, hvor marked og forbrugeradfærd halter. Det politiske klimalandskab er i bedring, men vi har stadig store sorte politiske klimahuller. Og

Hun har rådgivet over 200 virksomheder i grøn omstilling: De fleste har folk som min morfar ansat. Han var grøn længe før, det blev moderne
Jeg ved, at »morfarmetoden« ikke lyder helt så sexet, som den skov af nye påståede grønne materialer, der er på vej ind på markedet. Men det er det, der ofte virker bedst.

Vigtige debatter om greenwashing og nyt oplæg til styrkelse af kampen mod greenwashing
I løbet af de seneste år er vildledende grøn markedsføring – greenwashing – blevet til et stadigt voksende og alvorligt problem. iLoveGlobalGoals sætter med støtte fra KR-fonden fokus på at bekæmpe greenwashing. Forbrugerrådet Tænk og K1 Kommunikationsforening er samarbejdspartnere i projektet.

Her er vælgergruppen, som alle elsker at hade, men som vi aldrig har haft mere brug for
Tabergruppen her repræsenterer nøglen til den omstilling, vi har brug for, og som velindrettede systemdanmark har så svært ved at give plads til.

Kronik
Netop under krisen har det været kunstnerne og alle de innovative, der har set muligheder.

Kommentar
Rebiens kølige klimastrategi kan sende hele verden til tælling.

Temaindlæg
Nu er tiden kommet til at kigge Danmarks reelle mørketal for bæredygtighed i øjnene og handle derefter.

Debat
Det vækkede samfundssind er nøglen til bæredygtig forretning. Krisen har tændt håbet, evnen og viljen til at omstille os.