Women Deliver - Hansen & Ersbøll Agenda

Women Deliver

Overview

Women Deliver viste, hvordan strategiske partnerskaber og mobilisering kan sætte agendaer.

 

København var i maj 2016 vært for den globale konference Women Deliver. 5000 mennesker fandt løsninger, der sikrer fremgang, rettigheder og sundhed for verdens piger og kvinder.

Hansen Agenda ledte den danske mobilisering op til konferencen. Mere end 150 danske organisationer og virksomheder involverede sig som aktive partnere, tog ejerskab og sikrede maksimal involvering og opmærksomhed til sagen. Sammen har vi rejst en agenda herhjemme og i verden.

Vi har aldrig set noget lignende. Det er den fjerde Women Deliver-konference vi holder. Jeg blev så rørt over at se, hvordan Danmark mobiliserede. Det blev en folkesag. Lotte og co kom ikke ud med en logo-pakke og sagde “pas ind i rammen” – men spurgte “hvad er relevant for jer?” Og det har givet ekko – fra verdens topfolk til dem i landsbyerne, som faktisk laver forandringerne. Folk var blown away. De næste værter i 2019 kommer på hårdt arbejde for at leve op til det her.

Katja Iversen, CEO og præsident for Women Deliver

Konsortium involverede bredt
Opgaven lød på at skabe en bred dansk outreach for på den måde at få engageret en stor del af danskerne og de danske virksomheder og organisationer. Hansen Agenda sammensatte et konsortium bestående af Dansk Industri, Sex & Samfund, KVINFO, Globalt Fokus og Verdens Bedste Nyheder.

Ideen med konsortiet var at have en række partnere der, ved hjælp af deres kompetencer og netværk, kunne nå endnu længere ud til de danske organisationer. Hele vejen igennem har Konsortiet benyttet sig af en åben strategi, hvor dem, der havde lyst til at deltage, kunne tag del og lave det, som de mente var rigtigt for deres organisation, i forhold til at sætte fokus på Women Delivers budskaber.

IMG_6792

Partnerskaber
Ved at benytte sig af Hansen Agendas metode på strategiske partnerskaber formåede vi at skabe et bred outreach blandt andre organisationer og virksomheder ved at skabe partnerskaber på kryds og tværs af organisationer.

Undervejs har vi arbejdet med to forskellige typer af aktører:

  • Co-creators engagerede sig sammen med konsortiet til at lave arrangementer der var meget større end dem selv. Eksempelvis fodboldturneringen i Kødbyen som var et samarbejde mellem 6 forskellige organisationer. Vores Co-Creators var også med til at sparre med konsortiet omkring andre organisationer for hvem det kunne være interessant at afholde arrangementer i forbindelse med Women Deliver. Det var essentielt at disse Co-Creators valgte at sætte fokus på Women Deliver på deres egen måde, da de var pejlemærker for dem, der havde mindre arrangementer.
  • Co-drivers tog ejerskab på det, vi sendte ud og gjorde det til deres eget. Vi havde mere end 150 organisationer, som enten sammen eller alene gik ud og afholdte arrangementer og events i forbindelse med Women Deliver. Det essentielle var her, at de gjorde det til deres eget og brugte deres eget netværk til at mobilisere om sagen og sætte en agenda.

Casefilm fra #IDELIVER-kampagnen

 

Se eller gense højdepunkter fra de to uger

  • Find den flotte videodækning af danske arrangementer og begivenheder fra 40 studerende på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole på IDeliverChange hjemmesiden her og IDeliverChange facebooksiden her.
  • Få Womens Delivers råd til, hvad vi gør fremadrettet her.
  • Find billederne fra Mini-Folkemødet i Tivoli her, hvor både høj og lav fra danske virksomheder, organisationer og foreninger mødte op for at give de internationale gæster en smag på det danske demokrati.
  • Læs mere om Women Deliver og aktiviterne fra de to uger her.

WD_Faktaboks_Dansk

Cookies hjælper os med at forbedre oplevelsen af hjemmesiden. Ved brug af sitet accepterer du vores brug af cookies. Læs mere.
Luk banner
x