Martin Wiinholt er Digital Innovation Architect hos Hansen og Ersbøll. Med over 15 års erfaring med creators og kreativt arbejde på sociale medie platforme har han udviklet en dyb forståelse af de tendenser, udfordringer og muligheder, der former det digitale landskab. Hans passion for medier og forbrugerteknologi hjælper Hansen og Ersbølls kunder med at opnå målbare resultater inden for salg, markedsføring og digital udvikling.
Han er founder af Gonzo Media (i 2013), Danmarks første Multi Channel Network, YouTube kollektiv og videobaserede influencer bureau hvor han var manager for 50 YouTubere. Det blev senere videreudviklet til en streamingplatform. Han er også stifter af Eurogamer i både Sverige og Danmark. Han har været med til at stifte og lede innovative virksomheder, fx Heist, et mobilapp-fællesskab og analyseplatform for Generation Z.
Han har vundet adskillige internationale priser for kreative reklame kampagner, bl.a. med influencere, og har været blogger for Microsoft Network og Ekstra Bladet.
Han er forfatter af noveller og en roman, der udforsker menneskelig identitet, seksualitet og teknologi i en post-apokalyptisk setting og har gennem årene skrevet hundredevis af artikler om gaming kulturen på Politiken og andre steder.
Han er altid nysgerrig og ivrig efter at lære nye færdigheder, der gør ham i stand til at skabe indflydelsesrigt og engagerende indhold til forskellige målgrupper.